Idesia
Wróżka Snów
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ...ze snu...
|
Wysłany: Czw 22:41, 25 Paź 2007 Temat postu: Księgi Potworów, tom III |
|
|
Słowo pierwsze,
o drużyn podziale.
Jeśli wybierać się gdzie na wielką potworę, której krwi dużo upuścić trzeba, zebrać odpowiednią ilość osób należy. Wedle rodzajów drużyny dzielą się zatem na trzy: drużyna rycerska, drużyna wojownicza oraz drużyna magiczna.
Słowo drugie,
o tym, jak rycerskie drużyny komponować.
Najważniejszym uczestnikiem drużyny takiej jest rycerz, jak już wspomniano, będzie to paladyn, mściciel mroczny, rycerz Evy bądź rycerz Shilen. Przyjmie on wszystkie ciosy stwora na siebie, a wszelkie wysiłki jego kompanów powinny skupić się na tym, ażeby wytrzymał on jak najdłużej.
Dlatego do pomocy rycerzowi dajemy pieśniarza klingi. Powinien on zaśpiewać pieśni utwardzające pancerz (pieśń Ziemi - song of Earth), zwiększające zwinność (pieśń Wody - song of Water) oraz pieśń Witalności (song of Vitality), zwiększającą ilość krwi w ciele członków drużyny.
Niezbędni są oczywiście, jak się rzekło, medycy, którzy przy zdrowiu rycerza utrzymają. Będą to biskupi i starszyzna elfia obu ras. Przydadzą się także proroctwa Einhasad, zarówno dla rycerza, jak i dla pozostałych.
Dopełnić drużynę można medykami, którzy zmieniać się mogą przy zaklęciach leczących, lub w miarę potrzeby wojownikami, dla których w drugiej drużynie miejsca nie stało. Miejsce swoje znajdzie również orczy szaman wszechwładca, którego pieśni na cały klan lub nawet sojusz wpływ wywierają, a który leczyć w razie potrzeby może.
Słowo trzecie,
o drużynach wojów.
Znów pieśniarz klingi przydatnym się okaże, a mianowicie jego pieśni następujące: pieśń Łowcy (song of Hunter), zwiększająca częstotliwość ataków krytycznych oraz pieśń Odnowienia (song of Renewal) i pieśń Medytacji (song of Meditation), zmniejszające koszt i częstość użycia umiejętności magicznych i fizycznych.
Do towarzystwa dobieramy mu tancerza mieczy, który zapląsać powinien tak, aby jak najmocniej jego towarzysze bić mogli. Zatem będą to tańce takie: taniec Ognia (dance of Fire) zwiększający moc ataku krytycznego, taniec Inspiracji (dance of Inspiration) zwiększający celność, taniec Wojownika (dance of Warrior) wzmacniający siłę ataku, taniec Furii (dance of Fury) przyspieszający atak.
Pozostałe miejsca w drużynie zajmują wojowie - przede wszystkim łucznicy i niszczyciele, zaraz po nich gladiatorzy i tyranci oraz nożownicy. W tej drużynie także znaleźć się powinni przywoływacze, którzy wojowników swymi błogosławieństwami lub przywołańców zdolnościami wspomóc potrafią.
Jeśli nie ma wśród zebranych proroka Einhasad, jest natomiast szaman wojenny Paagrio, należy doposażyć go w broń ręczną i do drużyny wojów przydzielić. Zaśpiewa on wtedy pieśni dla wojowników, a i potworze nieco krwi utoczy.
Słowo czwarte,
o magicznych drużynach.
Głównym zadaniem magów i ich pomocników jest eliminowanie pomocników potwora, a także osłabianie celu wyprawy.
Tancerz mieczy wspomoże magów tańcem Mistyka (dance of Mystic), który siłę magiczną zwiększa, oraz tańcem Koncentracji (dance of Concentration), dzięki któremu czary szybciej trafiać będą.
Aby osłabić potworę, potrzebny jest mag śmierci ze swoim przywołańcem z głębi otchłani. Sam mag powinien osłabiać na uderzenia pozostałych, a przywołaniec wraz z wojownikami bić wręcz.
Magowie wody i ognia pamiętać winni o zaklęciu anulującym (Cancellation) oraz błogosławieństwach mrożących oraz rozpłomieniających skórę (Freezing Skin i Blazing Skin), dzięki którym wojownicy odbijać część ciosów potwory będą.
Słowo piąte,
końcowe.
Czasy są coraz cięższe, nowe stulecie się zbliża, a wraz z nim najsilniejsze potwory jeszcze w siłę rosną. Jednoczyć się więc w gildie i sojusze należy, aby zło wyplenić z pięknych ziem Elmoreden. Nie lza przypadkowo drużyn zbierać, lecz wyprawy z wyprzedzeniem planować i kompanów pod wspólnym godłem mieć wypróbowanych. Nawet jeśli potwora śmiałkom nie ulegnie, więzi między nimi przyjacielskie walka ramię w ramię zacieśni.
Napisałem to ja,
Vilvathiel Szary,
wierny sługa Einhasad.
Ymbolc roku pańskiego 668.
Post został pochwalony 0 razy
|
|